CZY BRANŻĘ REKRUTACYJNĄ CZEKA REWOLUCJA?
Jak czytać raporty międzynarodowych firm aby podążać ich ścieżką rozwoju? Co jest najważniejsze w marce własnej agencji rekrutacyjnej? Czy Facebook to jedyne i właściwe narzędzie do poszukiwania pracowników? Z czym muszą zmierzyć się agencje zatrudnienia w walce o dobry wizerunek, zwłaszcza w świetle badań przygotowanych na tak dużą skalę i zaprezentowanych po raz pierwszy na Kongresie? O tym i nie tylko dyskutowano podczas 2nd International Recruitment Congress 2014, który odbył się 16 września 2014 w Warszawie. Pomysłodawcą i organizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia (SAZ), największa organizacja branżowa agencji rekrutacyjnych, zatrudnienia i HR w kraju.
W tym roku nie zabrakło wykładów na światowym poziomie, wybitnych zagranicznych i polskich prelegentów, praktycznych case studies, a przede wszystkim możliwości pozyskania i utrwalenia przydatnych kontaktów biznesowych. „Podobnie jak w zeszłym roku, sukces tegorocznego Kongresu przekonuje nas jak ważne i potrzebne jest kontynuowanie edukacji i integracji branży rekrutacyjnej w Polsce” podsumowuje Prezes SAZ Jarosław Adamkiewicz. Podczas kongresu dyskutowano między innymi o rozwoju rekrutacji w Polsce i Europie, nowoczesnych technologiach, którymi dysponuje branża, a także sposobach zarządzania i motywowania pracowników. W wydarzeniu brali udział zarówno właściciele firm rekrutacyjnych, jak i przedstawiciele międzynarodowych agencji zatrudnienia i wszyscy oni zgodnie potwierdzili, że polski rynek rekrutacyjny rozwija się dynamicznie.
Ogrom wiedzy i doświadczenia, jaki przedstawiony został na 2nd International Recruitment Congress 2014 pokazuje jasno, że branża rekrutacyjna może rozwijać się w dowolnie obranym przez siebie kierunku. Dzisiejsze osiągnięcia to dopiero początek na drodze do budowania jeszcze lepszych biznesów. Największym wyzwaniem polskiej branży rekrutacyjnej jest z pewnością poprawa wizerunku, szczególnie wśród kandydatów. Według badań GazetyPraca.pl zaprezentowanych po raz pierwszy na Kongresie i przeprowadzonych na tak dużą skalę wynika, iż rekruterzy w 72% oceniani są negatywnie, bycie niesłownym i niekompetentnym to główne cechy wskazywane przez respondentów i winowajcy takiego stanu rzeczy.
„Podwyższenie i ujednolicenie standardów, poprawienie komunikacji z kandydatami i troska o własną reputację to cele, które powinny postawić sobie agencje na najbliższy rok, szczególnie jeśli chcą wygrać z konkurencją na coraz bardziej widocznym rynku kandydata” podsumowuje Jarosław Adamkiewicz, Prezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia. „Dla nas to również cel na kolejny rok, szczególnie w zakresie zmiany percepcji branży i edukacji, która sprawi, iż agencje będą reprezentowały znacznie lepszą jakość.”
Kongres swoją obecnością uświetnili najlepsi specjaliści z branży. Tom Hadley z REC (Recruitment and Employment Confederation) skupił się na wizerunku agencji zatrudnienia i rekruterów w Wielkiej Brytanii i opowiedział jak jeden z najbardziej dojrzałych rynków rekrutacyjnych w Europie radzi sobie ze współczesnymi wyzwaniami. Tomasz Misiak, twórca WorkService zaprezentował tajniki efektywnego budowania biznesu oraz jakie podejście i praktyki pozwoliły mu zmienić studencką firmę w prężnie rozwijająca się przedsiębiorstwo. Niedościgniony James Osborne z CEO Ellite Recruitment, który od wielu lat doradza właścicielom największych firm rekrutacyjnych, podzielił się wiedzą i swoim doświadczeniem ze światowych rynków rekrutacyjnych. Powodzeniem cieszyły się również prelekcje blogerki Natalii Hatalskiej, która opowiadała o najbardziej ciekawych i angażujących kandydatów kampaniach rekrutacyjnych w social mediach oraz jaki wpływ na branżę mogą mieć technologie, jakimi na chwilę obecną dysponujemy, a także trenera personalnego i coacha Mateusza Grzesiaka, który porywając widownię, przedstawił najważniejsze elementy budowania własnego wizerunku i jaka jest najważniejsza umiejętność na świecie.
Prelekcje prelegentów oraz zdjęcia z konferencji znajdują się na stronie: http://konferencja2014.saz.org.pl/